Kaip jaunimas, gyvenantis nuo pasaulio atskirtose visuomenėse, sužino apie JWL programą?
Vietiniai partneriai yra labai svarbūs JWL tinklui: tiek jėzuitų parapija Gajanoje, tiek Jėzuitų pagalbos pabėgėliams tarnyba (JRS), organizacija Fe y Alegria Ekvadore ar jėzuitų provincijų institucijos, kurios darbuojasi su atskirtyje gyvenančiais jaunuoliais ir padeda skurdžiau gyvenantiems žmonėms. Vietiniame bendruomenės mokymosi centre jaunimas sužino apie JWL, ten jie turi prieigą prie interneto ir sulaukia padėjėjų pagalbos. Sužinoję apie programą jaunuoliai centre pateikia prašymą studijuoti. Darbas grupelėmis prisideda prie mokymosi sėkmės ir keičia gyvenimą kaime ar pabėgėlių stovykloje.
Kodėl 2022 m. rudenį JWL pradėjo parengiamąją gamtos mokslų, technologijų ir matematikos (Pre-STEM) programą?
Jau daugiau nei 10 metų JWL siūlo vienerių metų trukmės pagrindines bendrąsias studijas (Liberal Studies), suteikiančias akademinį pagrindą tolesnėms bakalauro studijoms, paskatinančias jaunus žmones atvirai ir kritiškai mąstyti bei įkvepiančias į save žvelgti kaip į tarnaujančius lyderius (Servant Leaders) savo bendruomenėse. Tačiau mes pamatėme, kad dėl prastesnių mokymosi sąlygų skurdžiau gyvenantieji, nepaisant jų talento, vėliau nesirenka gamtos mokslų. Mūsų tikslas – pasiūlyti gamtos mokslų bakalauro studijas. Pirmas žingsnis būtų pakreipti pagrindines studijas į gamtos mokslų sritį, papildant jas algebros, fizikos, statistikos ir astronomijos dalykais. Jauni žmonės, atpažinę savo talentus, interesus bei pomėgius, galėtų po to pradėti bakalauro studijas.
Koks yra ignaciškosios pedagogikos vaidmuo JWL programose?
Dauguma JWL studentų nėra krikščionys, daug iš jų yra musulmonai, hinduistai, budistai, jazidai. Visi žino, kad JWL yra jėzuitų įsteigta krikščioniška organizacija. Tai žino ir Talibanas Afganistane. Tačiau tai nėra svarbu, nes mes nedėstome krikščioniškosios religijos. Ignaciškoji pedagogika nėra tikėjimo skelbimo priemonė, o pedagogika, įkvėpta krikščioniškos žmogaus sampratos ir dvasinių pratybų patirties. Nuotoliniai kursai yra parengti pagal ignaciškosios pedagogikos principus. Įvairių nuotolinio mokymo(si) formų taikymo patirtis parodė, kad ignaciškosios pedagogikos elementai rengiant ir perteikiant dalyko turinį yra itin svarbūs sėkmingo mokymo(si) veiksniai. Taigi esmė yra ne technologijos, o pedagogika.
Daugelyje regionų moterys neturi galimybių, joms netgi rizikinga, mokytis. Kaip JWL skatina jų įtrauktį?
Praėjusiais metais 54 proc. iš 7 662 studentų visame pasaulyje buvo moterys. JWL jau daug daro skatindamas jų įtrauktį. Islamiškuose kraštuose, ypač Afganistane, studijuojančių moterų dalis siekia daugiau nei 60 proc., nors čia būtų galima tikėtis priešingos statistikos. Tai susiję su tuo, kad JWL siūlo programas tuose pasaulio regionuose, kuriuose moterys yra diskriminuojamos švietimo srityje arba iš jos išstumtos. JWL technologijos, kurias galima naudoti ir neprisijungus prie interneto, suteikia moterims galimybę Afganistane studijuoti susibūrus į mažas grupeles namuose. Visą medžiagą jos turi kompiuteryje, o interneto reikia tik tam, kad parsisiųstų namų užduotis. Technologijos padeda įveikti įvairias kliūtis, trukdančias moterims studijuoti ir leidžia vykdyti studijas išvengiant „vyriausybės kontrolės radarų“, pvz., Mianmare.
O štai Afrikoje iššūkis kyla tada, kai programa yra ilgesnės trukmės ir akademiškesnė – tuomet moterų dalis nuosekliai krinta iki mažiau nei 50 proc. Tai akivaizdžiai susiję su Afrikos šalių kultūra, pvz., Pietų Sudane mažiau mergaičių baigia mokyklą ir JWL organizacijai pateikia prašymą studijuoti. Pabėgėlių stovyklose Kakumoje (Kenijoje) ir Dzalekoje (Malavyje) mūsų komanda siūlo specialius anglų kalbos kursus mergaitėms, siekdama paskatinti jas studijuoti pagal JWL programas.