Aida Murauskaitė, LRT.lt (2024-10-05)
27-erių pedagogui Šarūnui Vaitkui šie mokslo metai mokykloje ketvirtieji. Prieš tapdamas matematikos mokytoju Vilniaus jėzuitų gimnazijoje jis ne vienus metus vaikus mokė privačiai ir sako, kad būtent tuomet suvokė šio darbo prasmę, išvydo žibančias vaikų akis, o tai ir išaugino pedagoginius sparnus. Š. Vaitkus šiemet tapo Meilės Lukšienės premijos laureatu.
„Ateina mokinys, nepasitikintis, nusivylęs, ir jauti, kaip laikui bėgant grįžta tas pasitikėjimas, matai užuomazgas, kad gal jam net patinka matematika“, – sakė pedagogas.
Vienas jo tikslų – kad visuomenė, taip pat ir mokiniai, susimąstantys apie mokytojo darbą, suprastų, kaip kilnu ir prasminga yra mokyti.
– Jeigu mudu būtume susitikę, tarkim, kai jūs buvote dvyliktokas, ką tada būtumėte atsakęs į klausimą, kuo ketinate tapti?
– Tuo metu labai rimtai domėjausi medicina ir buvau pasirinkęs mokytis tuos dalykus, kurių reikia stojant į mediciną. Ketinau tapti gydytoju, domėjausi šia sritimi.
Tiesą pasakius, tuo metu tikrai negalvojau apie buvimą mokytoju. Ir tik dvyliktos klasės pabaigoje, jau po egzaminų, supratau, kad medicinos vaikausi dėl kažkokio prestižo. Man neblogai sekėsi visi dalykai mokykloje ir tarsi jaučiau, kad jeigu nesirinksiu tokios profesijos, švaistysiu savo potencialą. Turbūt tuomet buvau pasidavęs aplinkinių nuostatoms.
– O kaip galiausiai pasirinkote matematiką?
– Galiausiai paklausiau širdies. Supratau, kad matau save arčiau matematikos, o ne medicinos.
Matematika domėjausi nuo pat penktos klasės. Turėjau nuostabų mokytoją, pas kurį mokiausi aštuonerius metus, – Vytautą Narmontą. Jis mane mokė Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinėje gimnazijoje.
Man labai pasisekė dėl mokytojo. Apskritai man gyvenime ypatingi žmonės nukrenta lyg iš dangaus.
Tuo metu viena klasė iš trijų, kai baigėme ketvirtąją, gavo galimybę mokytis pas šį mokytoją. Man pasisekė ir nuo tada aš labai stipriai susidomėjau matematika – sėdėdavau ištisas valandas pas mokytoją po pamokų, dažniausiai iki pat penktos valandos, išskyrus trečiadienį, nes jis tą dieną nedirbdavo, o visą kitą laiką stengiausi spręsti uždavinius ir būti su matematika.
Mano mokytojas siekė mokiniams perduoti meilę matematikai. Jis labai teisingas ir objektyvus, labai racionalus žmogus, tačiau drauge turintis ir empatijos. Šiuos dalykus iš jo, tikiuosi, esu perėmęs.