Kas 25-erius metus Bažnyčia mini Jubiliejinius metus. Popiežius Pranciškus 2025-uosius paskelbė Vilties metais. Ar tai reiškia, kad tikinčiųjų bendruomenė jos turi tiek daug, kad gali dosniai duoti ne vien savo nariams? Anaiptol. Ypatingą dėmesį skirti vilčiai nuspręsta ne iš didelio pertekliaus, o iš didelio poreikio. Ir taip – Bažnyčia turi pareigą puoselėti viltį. Ne vien Bažnyčiai.
Ar toks Bažnyčios užsibrėžimas nėra vien tolimos ir spekuliatyvios kalbos norint prisiskirti garbingą ir atsakingą vaidmenį visuomenėje? Ne. Jeigu Bažnyčia lieka tolima ir pasyvi konkrečių problemų akivaizdoje, tuomet mes kažkur prašauname su savo krikščionybės supratimu – graikų kalba žodis „nuodėmė“ reiškia „prašauti, nepataikyti į taikinį“.
Tiesa, geri pamokslai, drąsinamas katekizmo mokymas ir kitos tarnystės žodžiu savaime turi vertę, tačiau „Žodis tapo Kūnu“ (Jn 1, 14), todėl kiekvienas iš mūsų, nuo didžiausio pamokslininko iki mažiausio klausytojo, turime ieškoti būdų įkūnyti savo tikėjimą; atsiliepti į realybę, kurioje esame, vadovaudamiesi Gerąja Naujiena.
Kaip įkvėpti vilties žmonėms šiandien, kai taip neaišku dėl ateities?
Sunkus uždavinys. Man regis, tikrai ne kalbų apie viltį kiekybė čia svarbiausia. Pirmiausia šiais Vilties metais turėtume kreipti dėmesį kitur negu netikros viltys. Gali kilti noras drąsinti vieniems kitus vien tam, kad kiltų įspūdis, jog esame optimistiškai nusiteikę, tačiau mažai naudos tebus, jei tiesiog jausimės viltingesni.
Galime atsidurti situacijoje, kai atrodys, kad gero sprendimo nėra, – tada rinkimės mažiausią galimą blogį, bet ir vadinkime jį mažiausiu blogiu, nebandydami nei savęs, nei kitų pateisinti.